Warunki udzielania teleporady

  1. Teleporada odbywa się za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. Telefon do poradni 87 643 37 08 (preferowany) oraz 87 643 37 27. W uzasadnionych przypadkach również drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Termin teleporady z lekarzem/pielęgniarką/położną ustalany jest każdorazowo na rejestracji. Jeśli jest to możliwe odbywa się niezwłocznie. Przy braku takiej możliwości termin teleporady uzgadnia się z rejestracją poradni (w uzgodnieniu kontaktuje się  świadczeniadawca lub pacjent)
  3. Podczas teleporady niezbędna jest weryfikacja zgłaszającego się pacjenta. Podaj swoje imię i nazwisko oraz inne dane osobowe, o które poprosi lekarz (w tym numer PESEL - lekarz musi mieć pewność, komu dokładnie udziela porady, a PESEL jest niezbędny do prawidłowego prowadzenia dokumentacji medycznej). istnieje też możliwość zgłoszenia woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
  4. Jeśli brak jest  kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady (świadczeniodawca podejmuje trzykrotną próbę nawiązania kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut) świadczeniodawca próbuje nawiązać kontakt z pacjentem tego samego dnia za godzinę. W uzasadnionych przypadkach wysyłana jest pielęgniarka środowiskowa celem zorientowania się w sytuacji pacjenta.
  5. Ustala się następujący sposób kontaktu z poradnią
    - telefoniczny – preferowany
    - stawienie się osobiście w poradni
    - za pośrednictwem poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    - osobiście przez wideodomofon zainstalowany przy drzwiach wejściowych
    - za pomocą informacji wrzucanej do skrzynki poradni umiejscowionej przy drzwiach wejściowych (konieczne podanie danych personalnych pacjenta, adresu zamieszkania i nr telefonu)
  6. W przypadku, gdy wymaga tego stan zdrowia pacjenta i świadczenie nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady istnieje możliwość skorzystania z  bezpośredniego kontaktu z pacjentem. Termin ustala się w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
  7. Realizacja e - recepty
    Lekarz wystawia receptę i zapisuje ją w systemie informatycznym
    Na jednej e-recepcie może znaleźć się tylko 1 produkt leczniczy. Możliwe jest połączenie do pięciu e-recept w tzw. pakiet recept.
    Lekarz  może przepisać na jednej e-recepcie lek przeznaczony na maksymalnie 360-dniowy okres stosowania, zaś pielęgniarka lub położna na 180 dni leczenia. Dodatkowo, od 1 kwietnia 2020 r. farmaceuta może wystawić e-receptę farmaceutyczną w przypadku zagrożenia zdrowia pacjenta.
    Jednorazowo pacjent może wykupić leki w ilości przeznaczonej na maksymalnie 180 dni kuracji. Po resztę będzie musiał wrócić do apteki w późniejszym terminie.
    Termin realizacji e-recepty  to 30 dni, chyba, że lekarz umieści na recepcie termin realizacji do 365 dni. Wyjątek stanowią recepty na antybiotyki (ważne przez 7 dni) oraz środki odurzające i substancje psychotropowe (ważne przez 30 dni).
    Należy pamiętać, że jeśli termin realizacji recepty jest dłuższy niż 30 dni, a pacjent wykupuje leki z recepty po raz pierwszy po upływie 30 dni od jej wystawienia, recepta jest realizowana z wyłączeniem dni stosowania, które już upłynęły. Dlatego proponujemy aktywować receptę do 30 dni od daty wystawienia.
    Receptę elektroniczną możesz otrzymać w 1 z 3 możliwych postaci:
    •    papierowego wydruku informacyjnego e-recepty, którego najważniejszymi elementami są klucz dostępu  e-recepty w postaci kodu kreskowego oraz 4-cyfrowy kod,
    •    wiadomości e-mail zawierającej przedstawiony wyżej wydruk informacyjny w formie pliku PDF,
    •    wiadomości SMS zawierającej klucz dostępu do e-recepty w postaci kodu kreskowego oraz 4-cyfrowy kod.
    Aby móc otrzymać e-receptę w formie elektronicznej (e-mail, SMS) podczas wizyty u lekarza, niezbędne jest wcześniejsze zalogowanie się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) na stronie www.pacjent.gov.pl za pomocą Profilu Zaufanego. Jeśli jeszcze nie posiadasz Profilu Zaufanego, wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl, gdzie znajdziesz dokładną instrukcję, jak to zrobić.
    PO otrzymaniu e-recepty udajesz się do apteki i przedstawiasz farmaceucie papierowy wydruk informacyjny, otrzymany SMS bądź dokument w formie PDF, przesłany za pośrednictwem wiadomości e-mail. By uzyskać dostęp do listy przepisanych leków, farmaceuta sczytuje klucz w postaci kodu kreskowego bądź prosi o podanie 4-cyfrowego kodu oraz numeru PESEL osoby, dla której przepisano zawarte na recepcie leki. Uwaga! Numeru PESEL pacjenta nie znajdziesz na wydruku informacyjnym ani w wiadomości elektronicznej - musisz go znać.
    Jeśli otrzymałeś od lekarza receptę zbiorczą zawierającą kilka pozycji, możesz wykupić leki z poszczególnych recept w różnych aptekach. W każdej z nich podajesz ten sam 4-cyfrowy kod dostępu przypisany konkretnej recepcie zbiorczej.
    Dla przykładu - otrzymałeś receptę zbiorczą zawierającą dwie pozycje. Pierwszą pozycję stanowią 4 opakowania leku na migrenę, drugą zaś 3 opakowania leku obniżającego ciśnienie. W aptece nie ma w danej chwili przepisanego przez lekarza leku na nadciśnienie. Możesz w tej sytuacji wykupić lek na migrenę, a po brakującą pozycję udać się do innej apteki.
    Jeśli z dowolnego powodu będziesz chciał wykupić tylko 1 opakowanie leku na migrenę, bądź apteka nie dysponuje w danej chwili potrzebną ilością leku, po pozostałe opakowania będziesz musiał wrócić do tej samej apteki w okresie ważności recepty.
    Jeśli lekarz przepisał Ci kilka opakowań leku, możesz kupować je stopniowo przez cały okres ważności recepty, na przykład po jednym opakowaniu, bez utraty zniżek i konieczności proszenia o wystawienie odpisu.
    Realizacja e-zlecenie na wyroby medyczne
    Podczas wizyty lekarz lub pielęgniarka posiadająca uprawnienia do wystawia zlecenie na wyroby medyczne potwierdza je za pomocą platformy eZWM, drukuje, a następnie potwierdza pieczątką oraz podpisem. Ze zleceniem lub numerem e-zlecena na wyroby medyczne  pacjent bezpośrednio udaje się do apteki lub sklepu medycznego w celu realizacji. Dzięki temu pacjenci i ich opiekunowie nie tracą czasu na ich potwierdzanie w Wojewódzkim Oddziale NFZ.
    E- zlecenia umożliwiają zakup produktów przeznaczonych na maksymalnie 12 miesięcy.
    Zlecenie realizowane jest z pominięciem miesięcy, które minęły. Przykładowo, jeśli zlecenie zostało wystawione w styczniu na 3 kolejne miesiące, to do końca stycznia można je zrealizować w całości, czyli w ilości przeznaczonej na styczeń, luty i marzec. Jeśli pacjent pojawi się w aptece w lutym, otrzyma ilość wyrobu przeznaczoną już tylko na luty i marzec.
    Zlecenie można realizować w częściach, obejmujących okres co najmniej 1 miesiąca, maksymalnie jednorazowo do 6 msc-dotyczy zleceń na zaopatrzenie comiesięczne. Podobnie jak w przypadku e-recepty, podczas częściowej realizacji zlecenia, za każdym razem pacjent wraca do miejsca, w którym rozpoczęto realizację. Aby dokonać zakupu trzeba podać numer zlecenia (należy go zapisać) oraz numer PESEL.

    E-skierowanie
    Od 8 stycznia 2021 r. wszystkie skierowania będą wystawiane w postaci elektronicznej
    Co zyskasz dzięki e-skierowaniu
     •  nie musisz dostarczać skierowania osobiście w terminie 14 dni — wystarczy rejestrując się osobiście lub telefonicznie podać 4-cyfrowy kod i PESEL
     •  nie zgubisz e-skierowania i nie trafi w niepowołane ręce — jest zapisane na Internetowym Koncie Pacjenta; świadczeniodawca zawsze może odtworzyć kod e-skierowania, które wystawił, a Ty możesz sprawdzić kod na swoim IKP
     •  zmniejszą się kolejki spowodowane tym, że pacjenci zapisują się do kilku placówek na podstawie jednego skierowania — po dokonaniu pierwszego zapisu e-skierowanie zostanie automatycznie przypisane do placówki i nie będzie można go jednocześnie zarejestrować w innej
  8. Realizacja badan dodatkowych. Badania są realizowane w następujących miejscach
    - badania laboratoryjne-laboratorium Novolab - punkt pobrań ul. Chreptowicza 1/naprzeciw stacji paliw/oraz przy laboratorium szpitalnym ul. Szpitalna 12.
    - badania usg – nasza poradnia oraz poradnia Eskulap ul. Wojska Polskiego nr 51
    - badania RTG –pracownia RTG w szpitalu ul. Szpitalna 12 oraz Poradnia Esculap ul. Wojska Polskiego 51
    - EKG – nasza poradnia
  9. Zachęcamy do założenia Internetowego Konta Pacjenta . Wówczas otrzymamy na telefon komórkowy SMS   z kodem dostępu do e-recepty, e-skierowania oraz e-zlecenia na wyroby medyczne. Taką  samą informacje otrzymamy również na skrzynkę mailową. Ułatwi to realizacje ww. produktów bez konieczności kontaktu z poradnią w celu otrzymania kodu dostępu.